Direktlänk till inlägg 18 juni 2013

Agility...eller inte ;)

Av simbabimba - 18 juni 2013 22:29

Jag var nog lite trött och förvirrad igår när jag bloggade.
Simba och jag körde inte agility igår, men däremot idag och häromdagen i trädgården när kidsen hade satt upp en hinderbana där de hade tävlingar med hundarna. Simba var snabb som sjutton och fick en bra tid :)


Simba har blivit lugnare när det springer i dörren. Han var ganska stressade av det till en början. Men nu har han lärt sig att det kommer och går folk flera gånger om dagen.Barnen han träffat förut är han jätte glad att se och ska fram och hälsa. De kan klappa och gosa med honom utan problem, tom luta sig över honom. Men kommer det någon ny så kan den vara lite otäck först. Men det beror på personen, en del är lite obehagligare än andra. Tycker han att det är lite obehagligt och så får personen slänga godisbitar till Simba. Han gillar mat :)


Jag tog ut honom en sväng ensam och hade med mig en jätte rolig boll. Köde uppletande bredvid cykel och gång vägar. Är man igång och tränar något och håller lite avstånd så klarar han det fint. Jag ska fortsätta med det så att vi samlar så många pluspoäng som möjligt runt möten.


Jag måste blir bättre på att fota och filma.... kan vara kul att se bilder på det vi gör.


 
 
Ingen bild

Annelie

18 juni 2013 23:09

Simba är också duktig på agility av den lite enklare varianten. :-)

simbabimba

19 juni 2013 21:56

Hahaha...vad tokigt det blev ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av simbabimba - 28 september 2013 15:29


Simba är hemma och sååååå lycklig över att träffa husse och matte, de äldre ;) Rehabiliteringen. Har gått bra och Simba är en balanserad kille som klarar hundmöten fint. Han gick tillbaka i gamla beteenden när vi kom hem till honom, men idag (2:...

Av simbabimba - 18 september 2013 18:50

Vi var iväg till en annan stad. Simba var lugn och följsam. Vi hade flera hundmöten som var lugna och han gick och tittade på mig. Han vet du var tryggheten finns :) En farbror vi mötte släppte ut sin hund i flexikoppel, nör den var en halv meter i...

Av simbabimba - 11 september 2013 21:23

Jag har legat sjuk sen i torsdags. Jag mår fortf dåligt men tog mig up 45 min med Pixie och simba nu på kvällen. Han var lite mer på spänn i början, men slappnade av efter bara 10 min. I början på promisar gör jag saker med hundarna för att göra ...

Av simbabimba - 5 september 2013 22:32


Är man bästa vänner så delar man allt ?

Av simbabimba - 5 september 2013 22:31

Är man

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards