Direktlänk till inlägg 20 augusti 2013

vi har varit utanför civilisationen...

Av simbabimba - 20 augusti 2013 23:48

Jag har haft så dålig teckning att det inte gått att använda internet.
Simba har varit med mig på utbildning. Det har gått upp och ner men mest upp.
Han har klarat att vara bunden några meter ifrån mig utan att skälla. Det har varit väldigt svårt tidigare. Han har varit stöd för en rädd Malle. Han blev rädd för ljudet av kedjor som drogs mot asfalten. Simba var cool och vi ställde oss ett par meter framför Mallen så den blev nyfiken på Simba och vågade gå framåt. Simba var helt lugn och fin och lät den stressade och ivriga Mallen lukta på honom så mkt som han behövde.

några gånger har Simba reagerat på de hundar vi mött men han passerar många fler hundar utan att bli stressad. Det går bra att bryta honom om han reagerar vilket känns väldigt bra!

Här kommer lite bilder från våra äventyr!

Här tränar Simba "weight pull" han får inte dra så tunga vikter utan drar en av de stora hundarnas kedjor :)

 
 
Ingen bild

Annelie

21 augusti 2013 22:13

Våran Hulk Simba :) Vad duktig man kan vara.Han ser verkligen ut att stortrivas, vi får verkligen hoppas att vi kan leva upp till att hålla Simba bra sysselsatt. Det ska bli riktigt roligt.
/ Annelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av simbabimba - 28 september 2013 15:29


Simba är hemma och sååååå lycklig över att träffa husse och matte, de äldre ;) Rehabiliteringen. Har gått bra och Simba är en balanserad kille som klarar hundmöten fint. Han gick tillbaka i gamla beteenden när vi kom hem till honom, men idag (2:...

Av simbabimba - 18 september 2013 18:50

Vi var iväg till en annan stad. Simba var lugn och följsam. Vi hade flera hundmöten som var lugna och han gick och tittade på mig. Han vet du var tryggheten finns :) En farbror vi mötte släppte ut sin hund i flexikoppel, nör den var en halv meter i...

Av simbabimba - 11 september 2013 21:23

Jag har legat sjuk sen i torsdags. Jag mår fortf dåligt men tog mig up 45 min med Pixie och simba nu på kvällen. Han var lite mer på spänn i början, men slappnade av efter bara 10 min. I början på promisar gör jag saker med hundarna för att göra ...

Av simbabimba - 5 september 2013 22:32


Är man bästa vänner så delar man allt ?

Av simbabimba - 5 september 2013 22:31

Är man

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards