Direktlänk till inlägg 21 augusti 2013

simbas nya kompis

Av simbabimba - 21 augusti 2013 19:16

En ny hund har anlänt till flocken. Hon heter Johanna och är en schäfer/rottis på 6 år. Hennes matte avled och hon får.bo hos oss tills vi hittar ett nytt hem till henne.

Pixie är ändå Simbas favvo. De leker och har jätte skoj tillsammans

Just nu passivitets tränar vi i stan. Simba ligger i gröset och spanar på allt som händer. Ibland ger han ifrån sig ett litet morrade nör han ser nån konstig filur ;)

 
 
Ingen bild

Annelie

21 augusti 2013 22:06

Det är så härligt att se Simba tillsammans med alla dessa hundar... Jag får bara inte ihop det varför det ska vara så mycket jobbigare att möta hundar när han ser ut att trivas med att vara en i gänget. Hoppas att han fortfarande vill komma hem trots att det inte finns nån "Pixie" här hemma men vi kommer verkligen att låta honom få träffa hundar och försöka att hitta kompisar :) Han är efterlängtat här hemma / Annelie

simbabimba

24 augusti 2013 17:24

Ja han är trygg och stabil i flock med andrs hundar. Det är möten som är tufft men det går bra nu tycker jag. Om jag bara hjälper honom så klarar han det utan problem. Det kommer gå bra för er, ni behöver inte alls vara oroliga. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av simbabimba - 28 september 2013 15:29


Simba är hemma och sååååå lycklig över att träffa husse och matte, de äldre ;) Rehabiliteringen. Har gått bra och Simba är en balanserad kille som klarar hundmöten fint. Han gick tillbaka i gamla beteenden när vi kom hem till honom, men idag (2:...

Av simbabimba - 18 september 2013 18:50

Vi var iväg till en annan stad. Simba var lugn och följsam. Vi hade flera hundmöten som var lugna och han gick och tittade på mig. Han vet du var tryggheten finns :) En farbror vi mötte släppte ut sin hund i flexikoppel, nör den var en halv meter i...

Av simbabimba - 11 september 2013 21:23

Jag har legat sjuk sen i torsdags. Jag mår fortf dåligt men tog mig up 45 min med Pixie och simba nu på kvällen. Han var lite mer på spänn i början, men slappnade av efter bara 10 min. I början på promisar gör jag saker med hundarna för att göra ...

Av simbabimba - 5 september 2013 22:32


Är man bästa vänner så delar man allt ?

Av simbabimba - 5 september 2013 22:31

Är man

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards