Direktlänk till inlägg 16 juni 2013

Vi tränar på!

Av simbabimba - 16 juni 2013 23:25

Vi fortsätter träningen på avstånd men idag blev vi överrumplade. Då klarar simba inte att hantera det. Han blev stressad och orolig och skällde för att öka avståndet. Vi var kvar i situationen tills han var lugn. Det tog några minuter. Han kunde då slå på nosen istället. Det är mycket bra! Jag berömmer alltid när en hund börjar nosa och undersöka vad det kan vara för något vi möter. Hunden ska alltså inte gå fram och hälsa utan vädra mot.

På em fick vi besök av en kompis med sin valp. Jag tog ut simba och han slog direkt på nosen så jag lat honom få gå fram på kommando " gå och hälsa". Det gick jätte bra. Han blev lite orolig ett par ggr men då var valpen fantastisk och gjorde lugnande signaler så Simba släppte sin osäkerhet och blev nyfiken igen.

En sak som är rolig med Simba är att han blir väldigt "på" när man ska ta med sig mat från köket till andra rum. Han hoppar gaaalet högt :))

Simba har verkligen tytt sig till oss, ligger gärna på rygg och ska bli kliad, även utomhus :)

 
 
Ingen bild

Annelie

17 juni 2013 20:14

Härligt att se att han mår bra, vi känner igen kroppspråket på honom så han ser ut att ha funnit sig väl tillrätta. Det är väldigt tomt här hemma men vi tycker att det är väldigt lärorikt för honom att han får möjlighet att lära sig saker och vänja sig vid andra hundar. Ha det så bra och lycka till med träningen. :-) Annelie

simbabimba

18 juni 2013 22:33

Tack för kommentaren!
Ja han mår bara fint, tycker nog att det är väldigt roligt att få leka med Pixie och Bobo och träna med mig :)
Han är galet charmig och en himla mysig hund att få ha här hemma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av simbabimba - 28 september 2013 15:29


Simba är hemma och sååååå lycklig över att träffa husse och matte, de äldre ;) Rehabiliteringen. Har gått bra och Simba är en balanserad kille som klarar hundmöten fint. Han gick tillbaka i gamla beteenden när vi kom hem till honom, men idag (2:...

Av simbabimba - 18 september 2013 18:50

Vi var iväg till en annan stad. Simba var lugn och följsam. Vi hade flera hundmöten som var lugna och han gick och tittade på mig. Han vet du var tryggheten finns :) En farbror vi mötte släppte ut sin hund i flexikoppel, nör den var en halv meter i...

Av simbabimba - 11 september 2013 21:23

Jag har legat sjuk sen i torsdags. Jag mår fortf dåligt men tog mig up 45 min med Pixie och simba nu på kvällen. Han var lite mer på spänn i början, men slappnade av efter bara 10 min. I början på promisar gör jag saker med hundarna för att göra ...

Av simbabimba - 5 september 2013 22:32


Är man bästa vänner så delar man allt ?

Av simbabimba - 5 september 2013 22:31

Är man

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards