Alla inlägg den 11 september 2013

Av simbabimba - 11 september 2013 21:23

Jag har legat sjuk sen i torsdags. Jag mår fortf dåligt men tog mig up 45 min med Pixie och simba nu på kvällen.
Han var lite mer på spänn i början, men slappnade av efter bara 10 min.
I början på promisar gör jag saker med hundarna för att göra dem alerta på mig och visa att jag styr och kontrollerar allt som händer! Hundmötena blir så mkt bättre bara av det.
vi fick flera hundmöten och stod och ptatade en stund med en kvinna och hennes hund. Eller jag pratade kanske inte sp mkt med hennes hund ;)
Det gick bra. Han kan reagera till lite men bryter direkt och fokuserar på mig. Känns riktigt bra!
När vi nästsn var hemma kom det plötsligt en kille på cykel med hund springandes. Pixie reagerade tom för hon blev väl överraskad. Simba reagerade också men det gick bra att bryta honom. Det var ett ultimat test för att se vad som hänt på riktigt. Jag känner att vi kommit långt när han kan avbryta trots att han blev så överrumplad.

Vi har tränat passivitet i röriga miljöer nu när jag vart risig. Barn och hundar blir stimulerade, kan inte bli bättre ;)

Vacker sol på väg ner på vår promenad ikväll

Sugna att få springa i skogen!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards