Direktlänk till inlägg 13 juli 2013

Två steg fram och ett tillbaka

Av simbabimba - 13 juli 2013 19:15

Jag har varit borta några dagar och kört in Bobo med sina ägare. Jag har fantastiska personer som ställer upp och tränar och har hand om flocken här hemma när jag åker bort. Simba har fått många långa skogspromenader och jag tror att det bara varit bra för honom. Han har ute utsatts för några direkt jobbiga situationer och var lugn när jag kom hem. Han skäller inte på alla som klampar in här heller, helt otroligt!

Hundmötena är som tidigare. Han är duktig att ta kontakt när jag säger hans namn, men jag måste oftast bryta honom när han är på gång att stressa upp mot den mötande. Det går ändå bra.

Jag är glad att bilen går fortsatt bra. Han sitter med hela gänget och så kommer jag fortsätta ha det en tid innan jag testar att ha honom inne i bilen. Jag vet att ägarna har bil utan kombi så det vore bra om han kan koppla av i baksätet i bältessele eller bur.

Ha en skön helg alla ni som läser :)

 
 
Ingen bild

Anders

22 juli 2013 21:02

Tryggt med en kompis som hjälper till att vakta mitt jätteben!! /Simba. :)

simbabimba

31 juli 2013 23:31

:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av simbabimba - 28 september 2013 15:29


Simba är hemma och sååååå lycklig över att träffa husse och matte, de äldre ;) Rehabiliteringen. Har gått bra och Simba är en balanserad kille som klarar hundmöten fint. Han gick tillbaka i gamla beteenden när vi kom hem till honom, men idag (2:...

Av simbabimba - 18 september 2013 18:50

Vi var iväg till en annan stad. Simba var lugn och följsam. Vi hade flera hundmöten som var lugna och han gick och tittade på mig. Han vet du var tryggheten finns :) En farbror vi mötte släppte ut sin hund i flexikoppel, nör den var en halv meter i...

Av simbabimba - 11 september 2013 21:23

Jag har legat sjuk sen i torsdags. Jag mår fortf dåligt men tog mig up 45 min med Pixie och simba nu på kvällen. Han var lite mer på spänn i början, men slappnade av efter bara 10 min. I början på promisar gör jag saker med hundarna för att göra ...

Av simbabimba - 5 september 2013 22:32


Är man bästa vänner så delar man allt ?

Av simbabimba - 5 september 2013 22:31

Är man

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards